Jdi na obsah Jdi na menu
 


Moped Speciál

  PRAVIDLA MOPED CUPU

pro rok 2017

  

Kategorie SPECIÁL

 

Karburátor: Originál S11, S22, S23 nebo z motocyklu pionýr. Bez sacího kolínka, umístěn v hlavní ose motocyklu za válcem. Podložka pod karburátor může být maximálně 10 mm tlustá z libovolného materiálu. Maximální povolená velikost difuzoru karburátoru je 17mm. Rozvod sání pístem, membránové, nebo šoupátkové sání není dovoleno. Laditelné trysky jsou povoleny.

 

Zapalování: Originál magneto PAL - hliníkové s původní vačkou, replika vyrobená podle originálu je povolena. Vnější cívka, vnitřní cívka a kontakty jsou povoleny jakékoliv. Bezkontaktní a tyristorové zapalování není povoleno. Kryt zapalování musí být odlitek s uchycením na dva šrouby, nemusí být původní, ale musí zajistit ochranu v případě odtržení magneta.

Převodovka: Originální převodové poměry - dvě rychlosti. Řazení ovládané z řidítek s neutrálem uprostřed. Pastorek sekundárního převodu může mít maximálně 15 zubů. Rozeta sekundárního převodu musí být originální, tj. 35 zubů. Je možné použít repliku rozety se stejným počtem zubů. Primární převod musí být originální. Replika se stejným převodovým poměrem je povolena. Sekundární převod musí mít konstantní převodový poměr. Variátor či planetová převodovka není povolena.

Vnější silueta motoru: Vnější silueta motoru zachována. To znamená: kartery, víko spojky a víko zapalování, válec a hlava musí mít originální tvary a rozměry. Hlava musí být originální, nebo vyrobena ze slitiny hliníku podle rozměrů originálu. Zesílený spalovací prostor je povolen. Umístění a úhel svíčky v hlavě musí být dle originálu.

Vnitřní úprava motoru: 50 cm3 - vrtání válce maximálně do průměru 40 mm v rámci výbrusů. Vložka válce musí být z litiny. Kanály ve válci: dva přepouštěcí, jeden výfukový a jeden sací. Kliková hřídel musí být se zdvihem 44 mm a průměrem klikových čepů 15 mm. Tvar klikové hřídele musí být původní. Ložiska na klikové hřídeli 6202. Ojnice je povolena jakákoliv s pístním čepem o průměru maximálně 12 mm. Píst musí být ze slitiny hliníku.

Výfuk: Koleno a tlumič výfuku originální (S11 nebo S22). Je možná novovýroba podle rozměrů originálu. Délku rovné části kolena možno krátit dle potřeby. Vnitřek tlumiče výfuku je libovolný. Tlumič výfuku nesmí mít vnější přídavnou koncovku. Může mít pouze jedno vyústění libovolného průměru, nesmí však být větší než originál.

Chlazení: Pouze vzduchem. Vodní chlazení není přípustné. Žebra válce a hlavy se nesmějí zvětšovat navařováním, nýtováním ani jiným způsobem. Jakékoliv lapače vzduchu jsou nepřípustné.

Brzdy: Pouze bubnové s mechanickým ovládáním. Bubny stadion S11, S22, S23 nebo z motocyklu pionýr. Přední brzda je ovládána pouze páčkou z řídítek, zadní brzda pouze šlapadly. Kotoučové a jiné brzdy jsou zakázány.

Ráfky a pláště: Pláště originál průměry 2''x19'', 2 1/4''x19''(moped, kárka). Motokrosové pláště, tzv. drapáky, nejsou povoleny. Ráfky musí být originální.

Vidlice, rám a řidítka: Přední vidlice pouze typově shodná s rámem, je možno užít tlumiče pérování. Zadní kyvná vidlice u S22 a Jaweta musí být původní včetně odpružení bez olejového tlumení. Rám je povolen pouze originální. Vyztužení rámu, vidlic a řídítek proti prasknutí je povoleno. Ocelové blatníky jsou povinné, pokud možno originální. Řidítka mohou být pouze originální. Je možné použít repliku vyrobenou podle originálu s maximální šířkou 70 cm. Tlumiče řízení jsou zakázány.

Povinná výbava jezdce: Motocyklová ochranná přilba, ochrana zraku, pevná obuv, dlouhé kalhoty, tričko s dlouhým rukávem jsou nutnou podmínkou startu v závodě. Vše platí nejen při závodě, ale i během testování stroje a v zaváděcím kole! Při zkoušení stroje je možné jezdit pouze ve směru závodu. Během závodu musí mít každý jezdec na řídítkách, nebo mezi řídítky a předním kolem, připevněnou tabulku se startovním číslem tak, aby bylo číslo jasně čitelné a nezaměnitelné s jiným startovním číslem z čelního pohledu na motocykl během celého závodu. Prvních 20 strojů v každé kategorii bude mít startovní čísla podle výsledků z předchozí sezóny. Jezdec musí zajistit, aby startovní číslo bylo čitelné!!!

 cislo-startovni.jpg

Minimální rozměry tabulky pro startovní číslo jsou 200 x 140 mm. Výška čísla musí být minimálně 90 mm, šířka čáry číslice musí být minimálně 10 mm. Barva tabulky musí být bílá nebo žlutá, číslo červené.

Prezentace jezdce a přejímka strojů: Každému jezdci bude při přejímce převzat jenom jeden stroj, na kterém absolvuje celý závod. Není možné zapsat stroj, který je registrován i v kategorii ORIGINÁL. Ředitel daného závodu určí tři až šest komisařů a to vždy z pořádajících organizací, které je delegují. Při prezentaci jezdec podepíše čestné prohlášení, že vlastní platný řidičský průkaz a doklad o zákonném pojištění mopedu, jinak mu nebude umožněna účast v závodu. Každý jezdec startuje na vlastní riziko a nebezpečí.

Protesty: Po skončení finálové jízdy ihned prvních 13 jezdců povinně odstaví stroje do pořadateli vymezeného prostoru určeného pro případný protest na motor, převodovku, rám, nebo nesportovní chování (výměna stroje, krácení tratě, atd.). První 3 klasifikované stroje a další 2 vylosované se povinně podrobí technické prohlídce i bez podaného protestu. Způsob losování bude na všech závodech shodný a všichni jezdci do 13. místa se jej musí účastnit a to v pořadí v jakém závod dokončili. Při kontrole se automaticky bude kontrolovat viz odkaz . Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po oficiálním zveřejnění výsledků dané kategorie. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu. Pokud bude nutné stroj rozebrat, bude se uplatňovat presumpce neviny a k rozebrání stroje dojde až po vyřazení jezdce ze závodu, popřípadě po finálové jízdě. Jezdec, který protest podává, složí 500 Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování).

 

Mohou být podány tyto protesty, každý za 500 Kč:

  • nesportovní chování (výměna stroje, zkrácení tratě, atd. ) - jezdec, který protest podává, musí prokázat podvod, nebo zajistit svědky podvodu

  • motor - sundává se hlava a válec (kontroluje se vše, co je v pravidlech) 

  • převodovka - sundává se pravé a levé víko motoru, kontroluje se primární i sekundární převodový poměr  

  • rám - protest se podává proti konkrétní věci   

    Poté pořadatel určí místo, kde bude stroj kontrolován. Při technické kontrole je přítomen jezdec, který protest podal, jezdec, proti kterému protest směřuje plus  jeden jeho mechanik a dále delegovaní komisaři, kteří prováděli technickou přejímku strojů. 

    Při oprávněném protestu připadají peníze jezdci, který protest podal, při neoprávněném protestu připadají jezdci, proti kterému byl protest směřován.

    Při oprávněném protestu je závodník, který pravidla porušil, vyloučen pouze ze závodu, v němž se provinil. Při prokázání podvodu na trati i pořadatelem (zkrácení trati, výměna stroje apod.) je jezdec rovněž diskvalifikován z daného závodu. Rovněž je jezdec diskvalifikován z daného závodu, když je na jezdce podán protest a jezdec se odmítne podrobit kontrole. Jezdec, jenž byl diskvalifikován, se v následujícím závodě, který dokončí, musí automaticky podrobit technické kontrole stroje a jeho kontrola není započítávána do počtu podle pravidel kontrolovaných strojů a to bez ohledu na umístění v závodu.

    Pokud při běžné prohlídce či protestu zjistí technický komisař jakoukoliv nesrovnalost s pravidly je oprávněn jezdce vyloučit za každé porušení technických pravidel.

  • Systém bodování:  

umístění

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

počet bodů

60

54

48

43

40

38

36

34

32

31

30

29

28

27

26

25

24

23

22

21

umístění

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

počet bodů

20

19

18

17

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

 

 

 

Příspěvky

Pravidla kategorie SPECIÁL 2017 - ke stažení

16. 2. 2016